Érdekes ötlettel állt elő az Opera Software: hirdetéssel szponzorált opciót adnak hozzá a Web Pass szolgáltatásukhoz, amelyeknek köszönhetően a mobilszolgáltatók ingyen mobilinternetet adhatnak a felhasználóknak.
Az Opera Web Pass már korábban is létezett, lehetőséget adva a korlátozott nethasználatra. Az ötlet hátterében az a feltevés állt, hogy akik nem engedhetik meg maguknak a mobilinternetes előfizetést, azok rövidebb időszakokra igényelhessék a szolgáltatást a telekomcégüktől.
A támogatott Web Pass ezt az ötletet fejleszti tovább: ha megnézünk egy hirdetést, akkor ingyen elérést kapunk érte cserébe. Az Opera az új lehetőséget ahhoz hasonlította, mint amikor egy tévéműsor előtt az egyik szponzor rövid reklámját látjuk. Ha vége az ingyenes böngészésnek, a felhasználók választhatnak: vagy fizetnek, vagy újabb és újabb reklámokat néznek meg a folytatáshoz. Az elképzelés egyébként a mobilszolgáltatók számára is előnyös, ugyanis merőben több pénzt szerezhetnek a hirdetések bevételeiből, mint az ingyen adott rövid szolgáltatásból.