Az ABI Research kutatása szerint a mobilok segítségével lebonyolított vásárlások értéke 2011-ben 8,5 milliárd dollár volt, az előrejelzések szerint ezen érték 2016-ra 46 milliárd dollárra fog emelkedni. Éppen ezért nem meglepő, hogy a MasterCard szeretne pénzügyi közvetítőként minél szélesebb körben beékelődni a fogyasztók és boltok közé, a céljának elérése érdekében hétfőn az MWC-n bejelentette a MasterPass rendszerének bővítését.
Az egy évvel ezelőtt bemutatott MasterPass lényege, hogy a rendszert támogató weboldalak a vállalat mobilos alkalmazásából gyorsan ki tudják nyerni a fizetéshez és szállításhoz szükséges adatokat, ezzel gyorsabbá és kényelmesebbé téve a MasterCardokkal való mobilos vásárlást. A platform tegnap bejelentett bővítése ennél talán egy fokkal érdekesebb, ugyanis az új változat már lehetőséget ad az in-app vásárlások kivitelezésére is, az érdeklődő árusok és fejlesztők az idei második negyedévtől kezdve férhetnek hozzá a funkcionalitás implementálásához szükséges információkhoz.
Az in-app vásárlásos MasterPass jelenlegi legsúlyosabb problémáját az képezi, hogy az Apple App Store szabályzata nem teszi lehetővé az iOS-es programokon belüli vásárlások esetén a harmadik felek bevonását, a fizetéseket kötelezően az almások saját rendszerén keresztül kell lebonyolítani.
(Forrás: The Next Web)