Mindenki egyetért abban, hogy a mobilos alkalmazások potenciálisan óriási bevételi forrást jelenthetnek a fejlesztők számára. Ettől függetlenül a rideg valóság momentán az, hogy a vásárlók jelentős része egész egyszerűen nem szeret pénzt adni telefonos és tabletes programokért, amely következtében a fejlesztők kénytelenek in-app vásárlásokkal és zavaró hirdetésekkel feltuningolni a termékeiket.
A Madison névre hallgató startup vállalkozás ha nem is új, de talán működőképes koncepcióval állt elő a probléma megoldása érdekében: a megfelelő hirdetői érdeklődés esetén valamikor a nyáron tesztelhetővé váló androidos programjuk egy kezdőképernyős widgetként reklámokat jelenítene meg a felhasználóknak, akik ezért a Play Store-ban szabadon felhasználható fedezetet kapnának. A hirdetéseket értékelhetnék is a felhasználók, ezzel segítve a releváns tartalmak jövőbeli megjelenítését.
A nagy kérdés természetesen az, hogy a hirdetők mennyit lennének hajlandóak fizetni ezen típusú reklámokért, továbbá mennyire lehet visszaélni – például szimpla haszonszerzési célból érdektelen hirdetések „lekoppintásával” – az implementációval.
(Forrás: ÜberGizmo)