Tegnap délután a kanadai gyártó publikálta az augusztus 27-tel véget ért, második pénzügyi negyedévre vonatkozó statisztikáit. Mint kiderült, a vállalat alulmúlta szinte az összes előzetes becslést, hiszen a 11-12,5 millió elvárt helyett 10,6 millió okostelefont adtak el, ráadásul az utóbbi három hónapban csak 200 ezer PlayBook táblagépre kaptak megrendelést.
Az okostelefonos visszaesés nem hatalmas mértékű, ám a tablet rossz eladásain mindenki meglepődött. Jim Basillie, a cég egyik vezérigazgatója (a másik Mike Lazaridis, megosztották maguk közt a hatalmat) szerint épp emiatt a közeljövőben alaposan csökkenteni fogják a PlayBook árát, a vásárlók további meggyőzését pedig a hamarosan érkező szoftverfrissítés új funkcióira bízzák.
Az egy évvel korábbi, azonos időszakhoz képest a cég nyeresége 797-ről 329 millió amerikai dollárra esett, a bevétel pedig 10 százalékkal 4,2 milliárd dollárra redukálódott. Érdekes, hogy a szolgáltatások értékesítéséből bejött összeg először haladta meg az 1 milliárd dollárt.