Ha bebizonyosodnak a Stifel Nicolaus tanácsadó cég sejtései, akkor hivatalosan is kijelenthető lesz, hogy a néhai "könyvkereskedő" cég berobbant a táblagép piacra. A méréseik alapján ugyanis az Amazon az elmúlt év utolsó három hónapjában 6 millió Kindle Fire-t szállított ki, amely egy tekintélyes összegnek tekinthető. Habár az Amazon csak a héten később teszi közzé a negyedéves jelentését, amennyiben hasonló nagyságrendről lesz szó - ami várható - akkor immár biztossá fog válni, hogy az iPad első számú riválisává a Kindle Fire vált.
Hogy megértsük miért is, nézzük néhány adatot, amelyben a pénzügyi elemzőcég 6 millió darabos eladását vesszük alapul. Elöljáróban annyit elárulnánk, hogy ez a cég volt az, amely korábban 5 milliós forgalmat jósolt az eszköznek, így vagy az Amazon teljesítette túl az elvárásokat, vagy a Stifel Nicolaus számolta el magát. Biztos, ami biztos számolhatunk 5 millióval is, a lényegi megállapításon az nem változtat. Sajnos csak az Apple tett közzé pontos eladási adatokat. A jelentésük szerint 2011 utolsó három hónapjában 15,4 millió iPad-et vásároltak világszerte, miközben a Strategy Analytics adatai alapján csak 10,5 millió androidos táblagép fogyott. Ezen táborba az Amazon átszabott droid rendszere is beleszámít, azaz úgy tűnik, hogy legalább minden második eladott androidos táblán a Kindle logó díszeleg.
Ide kívánkozik még egy másik esemény is. Nevezetesen a Samsung és a Lenovo korábbi vitája, mikor a Galaxy Tab 20 ezres, illetve 2 milliós eladási adata volt a két véglet. A Lenovo vezetője szerint ugyanis az utóbbi a kiszállított és nem az eladott táblák számát jelenti, így ténylegesen csak 20 ezer Galaxy Tab fogyott el szeptemberig a piacon. Azóta nyilvánvalóan a karácsonyi szezon kozmetikázta az eredményeket, hogy pontosan miként azt nem lehet tudni, mivel a Samsung pénzügyi jelentéseiben csak "mobil üzletágat" tart számon, amelybe sok minden beletartozik. Azonban ha még 2 millióval számolunk, az is eltörpül a Kindle 6 milliós - pesszimistábbaknak: 5 milliós - eladási adataihoz képest. Ráadásul ha így számolunk, akkor az azt jelentené, hogy a Samsungon és az Amazonon kívül a többi droidos gyártó csak körülbelül 3 millió táblán tudott túladni.
A valós helyzet megértéséhez jól jön még az NPD elemzése is, amely habár csak az amerikai eladásokat mérte, mégis mérvadóak lehetnek a tengerentúli eredmények. A kutatóintézet korábbi jelenése alapján 2011 első tíz hónapjában az iPad-en kívül mindössze csak 1,2 millió táblagépet adtak el. Az eladási lista első helyén a HP "jóárasított" TouchPad táblája állt 204 ezer eladott készülékkel, majd a Samsung (192 ezer), az ASUS (120 ezer) és a Motorolla (108 ezer) következett. Mivel a Kindle Fire jelenleg csak az Egyesült Államokban érhető el hivatalosan, az 5-6 milliósra becsült eladás - még csúsztatva is - tekintélyes az előbb említett adatok mellett.