A TCL két évvel ezelőtt vásárolta meg a Palm nevet, és akkor eldöntötte, hogy nagy áttöréseket ér majd el vele a technológiában és a dizájnban. Az üzlet keretében a webOS-t nem kérte a TCL, az az LG-nél maradt.
A két év során azonban a TCL semmit sem tett a Palm feltámasztásáért, mindössze egy weboldalt hozott létre, amelyet azóta lekapcsolt.
A vállalat úgy döntött, hogy nem érdemel feltámadást a Palm márka, ehelyett inkább a napjainkban jóval ismertebb BlackBerryt menti meg. A TCL tervezi, gyártja, értékesíti, reklámozza és támogatja a BlackBerry készülékeket. Az Alcatel Idol 4-ből ennek keretében BlackBerry DTEK50 lett, a TCL 950-ből DTEK60.
A BlackBerry utolsó tervezése a Mercury, amelyet a TCL az MWC-n mutat majd be.
Ha a BlackBerry piaci részesedése szinte elhanyagolható, akkor miért ez, és nem a Palm? A válasz egyszerű: a Palm név a fiatalabb okostelefon-vásárlók számára szinte semmit nem mond, a BlackBerry viszont igen, például a Priv miatt.