A Microsoft az elmúlt hónapban kezdte Laptop Hunters nevű reklámhadjáratát, melynek célja, hogy megmutassa, az Apple gépei nem csak másfélszer drágábbak a kategóriatársaknál, de nem is tudnak annyit. A cél természetesen az, hogy PC vásárlására sarkallja a válság szagától legyengült felhasználót.
Az első epizódról már beszámoltunk Önöknek - ott Laurennek egy 1000 dollár alatti notebookot kellett találni, ami megfelel az igényeinek. Sikerrel járt, így a Microsoft kifizette neki. Lauren - elmondása szerint - nem elég király ahhoz, hogy Mac-je legyen. Az első üzlet, ahonnan sarkon fordult, egy Apple-bolt volt.
Most megérkezett a Laptop Hunters második epizódja is, amelynek a főszereplője Giampaolo. A fiatalember egy erőtől duzzadó laptopot szeretne vásárolni, a költségvetése 1500 dollár.
Ő azzal utasítja el az Apple-t, hogy bár a MacBook nagyon szexi, ő inkább a megfelelően erős hardverért fizetne, mintsem a márkanévért.
Giampaolo végül egy HP HDX 16-tal sétál el, hála a Microsoftnak. A notebookba egyébként 2,4 GHz-es Core 2 Duo processzor, NVIDIA GeForce 9600M GT grafikus vezérlő, 4 GB RAM, valamint egy 500 gigabájtos merevlemez került. Ha az Apple-től vásárolta volna meg ugyanezt, akkor 2500 dollárra lett volna szüksége.
A reklám második része újfent kihangúlyozza, hogy a Microsoft szerint az Apple példátlan módon fizetteti meg a márkanevét, amit ma nem lehet elfogadni.
Érdekes felfedezést tehet az, aki összeveti az új reklámot az előzővel. Ugyanis ebben is egy HP noteszgépet választ a tesztalany - vajon csak véletlen?