A reklámok mindig nagy vadászatot jelentenek az emberekre és gondolkodásukra - ezt célozza most meg a Microsoft is az új reklámkampányával, amelyben az Apple-t annak leggyengébb pontján támadja. A redmondi cég szerint az almás vállalat termékei túl drágák.
A Microsoft új reklámkampányának - Laptop Hunters - legfrissebb részében egy valós amerikai lány játssza a főszerepet. A hirdetésben az emberek újonnan kialakult válságorientált gondolkodásmódjára is próbálnak hatni.
Lauren a reklámban egy laptopot keres, ami elég gyors, kényelmes a billentyűzete, és 17 hüvelykes képernyője van - mindezt 1000 dollár alatt szeretné megkapni. Ha talál egy olyan notebookot, ami megfelel ezeknek az elvárásoknak, akkor a Microsoft kifizeti neki. Így kezdődik a laptopvadászat.
A Crispin Porter + Bogusky reklámcég által készített hirdetésben Lauren egy Apple-bolt felé veszi az irányt, majd hamar megfordul. 1000 dollárért csak egy gépet kapna, ami csupán 13 hüvelykes. Meg kellene duplázza a költségvetését, ami nem lehetséges. Mint mondja, nem elég király ahhoz, hogy Mac-je legyen.
Ez a kisfilm tetőpontja, ugyanis a Microsoft új taktikájának alapja ez: szerintük a vásárló kevesebbet kap ahhoz mérten, mint amennyit egy Mac-ért elkérnek. Mindez tükrözi Steve Ballmernek, a Microsoft ügyvezető igazgatójának meglátását is, aki mint az elmúlt hetekben mondta; a vásárlók gondban vannak, hiszen el kell dönteniük, hogy fizetnek-e pluszban egy kisebb vagyont egy logóért.
A reklámban egyébként Lauren természetesen rátalál a tökéletes laptopra, és egy olyan - HP Pavilion - notebookot kap, amit keresett.