Benedict Evans elemzései szerint a teljes ünnepi szezont vizsgálva az Apple több almás készüléket (Macet, iPhone-t, iPadet és iPodot) tudott eladni, mint amekkora forgalmat a teljes, windowsos PC-ipar generált. A számok alapján ez volt az első olyan alkalom, amikor az Apple hardveres eladásokban teljes mértékben maga mögé utasította a komplett PC-s iparágat.
Abban gyakorlatilag mindenki egyetért az elemzők közül, hogy idővel a tabletpiac teljes mértékben lehagyja a PC-s szektort. Az iOS már nagyon közel jár ahhoz, hogy ezt Macekkel vagy azok nélkül, de elérje, és nem csak darabszámban, hanem árbevételben is.
Azt már talán mondani sem kell, hogy a számok mögött még nagyobb nyereség áll, ami az Apple-t illeti. Az almás cég rendre jóval magasabb haszonkulccsal dolgozik a piac többi szereplőjéhez képest, tehát a népszerűsége még annál is jövedelmezőbb, mint a statisztikák alapján hinnénk. Amíg a vaskos árcédulák ellenére marad az egyre fokozódó igény a termékeik iránt, addig az Apple-nek különösebben változtatnia sem kell a stratégiáján.
Fotó: iMore