A Billboard úgy értesült, hogy miután az egyre csökkenő zenei letöltések hatását az Apple képtelen volt kompenzálni az iTunes Radio segítségével; most teljesen újragondolnák az iTunes zeneáruházát és az ezzel kapcsolatos stratégiákat. A legnagyobb probléma az, hogy a tavaly szeptemberben elstartolt iTunes Radio mindössze 1-2 százalékban képes rávenni a felhasználókat a vásárlásra.
Ezzel összesítésben a zenei letöltéseken alapuló eladások nagyjából 15 százalékkal csökkentek. A helyzet úgy tudni, hogy a lehetőségek teljes újragondolására kényszerítette az Apple vezetőit, és többek között azt is fontolgatják, hogy a Spotify és a Beats Music számára állítsanak közvetlen riválist. Jelenleg állítólag megbeszéléseket folytatnak minderről a kiadók legfontosabb ügyvezetőivel.
A fejlemények kapcsolódnak a korábbi történetekhez, többek között ahhoz, hogy az iTunes Radio az új iOS-ben külön appot kap. A szolgáltatás az eladások hiánya ellenére egyre népszerűbbnek bizonyul, Amerikában pedig már a harmadik legkedveltebb a kategóriájában.