Az iPhone 5C-vel kapcsolatban az elemzők és a felhasználók egyaránt egy jóval olcsóbb Apple okostelefont vártak. A gyakorlatban egy jóval gyengébb és kevésbé vonzó készüléket kaptunk, ami alig olcsóbb az iPhone 5S-nél. Ez a taktika egyértelmű bukásnak bizonyult az Apple részéről, és az elmúlt hónapokban újra és újra bizonyítékokat kaptunk arra vonatkozóan, hogy az iPhone 5C csúfos ballépés.
Az Andreessen Horowitz elemzője, Benedict Evans most újabb, ezúttal Kínából származó statisztikákra hívta fel a figyelmet. Az adatok szerint az iPhone 5 megjelenésekor a készülék forgalma az Umeng hálózatán 7 százalékra emelkedett három hónap alatt, míg az iPhone 5S esetében ez az arány 12 százalékos volt. Az iPhone 5C-nek mindössze 2 százalékot sikerült elérni.
A színes, műanyag készülék így ismét látható, hogy nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Állítólag annyira nem, hogy iparági források szerint gyakorlatilag már a piaci megjelenés után azonnal leállították a gyártását. A pletykák szerint az iPhone 6 és az Apple tepsifon érkezésével az iPhone 5C forgalmazásának is befellegzett.