A WWDC-n mutatkozott be az Anki Drive, melyről már akkor is írtunk, de most egy kicsit bővebben szeretnénk foglalkozni a témával, bemutatva egy-két videót és ejtve néhány szót a működésről.
Először is menjünk vissza az időben akkorra, amikor még az egyik cikkünkben megénekelt pedálos Moszkvics is a felszínen volt, ugyanis ekkortájt volt hatalmas keletje a csehszlovák játékipar egyik legnagyobb találmányának, az elektromos autópályának. Ez a csoda egy olyan, elemekből összerakható versenypályát jelentett, melyen általában két - egymás mellett futó - horonyban száguldottak az autó. Ezek irányítását a játékosok egy-egy kontrollerrel tehették meg, melyek jellegzetessége volt, hogy idővel elkezdett melegedni, majd füstölni.
Ahogy a videón is látható volt, ez egy igen jó szórakozás, nem is beszélve arról, hogy különféle látványelemekkel bővíthettük a pályát, ezzel megnehezítve a saját dolgunkat irányítás terén, ugyanakkor szórakoztatóbbá téve magát a játékot. Az ilyen típusú játék azóta sem kopott ki, de sokkal modernebb és talán megbízhatóbb darabok vették át a helyüket, nem is beszélve arról, melyet az első mondatban említett Anki Drive is jelent. A kornak megfelelően száműzi a madzagokat, ugyanakkor mint életünk szerves része, előtérbe kerül az okoskütyü, történetesen éppen egy iPhone. Az Apple esetében elég ritka, hogy külső fejlesztő termékét mutatja be, de ebben az esetben azért is érthető volt a kivételezés, mert az Anki Drive megalkotásáért felelős fiatalok a cupertinoi gyártó eszközeit és operációs rendszerét használták a vezérléshez, ami jól illeszkedik az idei "játékos" WWDC-hez.
A dolog lényege egyébként annyi, hogy a játékos lerakja a pályát a megfelelő nagyságú helyre, ráhelyezi a kis versenygépeket és máris kezdetét veszi a küzdelem, ami mögött nagyon komoly technikai fejlesztések állnak, hiszen a kis járműveket emberi pajtás hiányában az MI is vezérelheti, folyamatosan váltogatva a taktikáját. Az optikai szenzorokkal navigáló autók láthatatlan vonalakon mennek, miközben érzékelik a többiek helyzetét, valamint a pálya kondícióit, így ehhez mérten manővereznek és próbálják megtalálni a helyüket, illetve azonnal reagálnak minden egyes történésre. Aki esetleg követi a Google által fejlesztett, önmagukat vezető autók karrierjét, azoknak érdemes tudni, hogy azok és eme kisautók között rengeteg hasonlóság van az adatok begyűjtését és a közlekedést illetően. Éppen emiatt az Anki sem kíván megállni a játékosoknál, hanem komolyabb terveik vannak, de erről most még nem esett szó.
A folyamatban az iPhone nem csak egy kontroller szerepét tölti be, hanem az autóflotta agyaként is funkcionál, mivel mindig tudja, hogy melyik szekér éppen hol van, így Bluetooth segítségével koordinálja azoknak a mozgását, ezzel próbálva elkerülni a baleseteket és folyamatosan a pályán tartva a csöppségeket. Minden egyes kisautó másodpercenként ötszázszor számolja a pozícióját, ehhez igazítva a kerekek önálló hajtását is, ezzel lehetővé téve akár a kilinccsel előre kanyarodást, vagyis a driftet. A fejlesztők érdekességként azt is hozzátették, hogy ha ezek a pici autók akkorák lennének, mint a valódiak, akkor a végsebességük 402 km/h óra lenne. Másik fontos dolog, hogy a négykerekűekből összesen ötféle van, öt különböző "személyiséggel", így vezethetnek defenzíven, vagy agresszíven is akár, illetve lehetőség van virtuális fegyverekkel való felszerelésre, melyek fizikailag nem látszódnak, de hanghatásokban és viselkedésben egyértelműen jelen vannak. Ezeknek a lehetőségeknek köszönhetően igen sokféle lehetőség áll a rendelkezésére azoknak, akik beruháznak a 200 dolláros játékra, például úgy, ahogy az a WWDC-s bemutatóban is látható.