Manapság rengeteg azonnali üzenetküldőből lehet válogatni. Eddig ezeknek a sikerét az aktív felhasználók számában mérték, és így a piac királya a havi 900 millió aktív felhasználóval rendelkező WhatsApp volt.
A legfrissebb adatok szerint azonban innentől kezdve inkább azt kell nézni, hogy egy felhasználóra vetítve mekkora árbevételt tudnak generálni. Így a sorrend egészen más, és az amerikai appok háttérbe szorulnak az ázsiaiakkal szemben.
Az Activate adatai szerint a kínai WeChat 7, a KakaoTalk 4,24, a Line pedig 3,16 dollárt szed be egy felhasználótól átlagban. A WhatsApp eközben 6 centet, pedig elvileg 99 cent lenne az éves előfizetés, mert ott az is van. A Viber 1 centet keres, a Facebook Messenger semennyit.
A WeChat így a 600 millió felhasználójából 4,2 milliárd dollárt keres, a Line 200 millió emberen 632 millió dollárt, miközben a WhatsApp 900 millió emberen csak 54 milliót.
Az ázsiai appok éves előfizetés helyett matricákat, appokat és játékokat árulnak, opcionálisan. Egy időben a Facebook Messenger is próbálkozott fizetős matricákkal, de most mind ingyenes.
Az üzenetküldők piaca egyébként nagy tempóban növekszik, és 2018-ra 1,1 milliárd új felhasználót számlálhat.