2013 márciusa és 2014 áprilisa között hatról tízmillióra ugrott a Spotify előfizetőinek száma. A zenestreaming-szolgáltató teljes felhasználói bázisa is alaposan megnőtt, ma már 40 millióan használják világszerte. A növekedéshez nagyban hozzájárulhatott, hogy a cég az elmúlt évben megújította a mobil alkalmazásait, és bővítette ingyenes szolgáltatásai körét.
A legfontosabb változás azonban mégsem ez volt, hanem az, hogy agresszív terjeszkedésbe kezdtek: ma már több mint kétszer annyi országban érhető el a szolgáltatás, mint tavaly tavasszal – köztük Magyarországon is.
A Financial Times riportja szerint bár a Spotify továbbra sem nyereséges, az előfizetők számát tekintve messze maga mögött hagyta a versenytársait; a Deezernek 5, a Rhapsody-nak 1,7 millió, míg az Apple által nemrég felvásárolt Beats Musicnak pedig mindössze százezer fizetős felhasználója van. „Folyamatosan növeljük részesedésünket a digitális zenei piacon; továbbra is az a célunk, hogy a világon mindenkit rávegyünk arra, hogy több zenét hallgasson” – írta közleményében Daniel Ek, a cég vezérigazgatója.