Ma délelőtt elindult a Google által még augusztus végén leleplezett Helpouts névre hallgató szolgáltatás, amely segítségével bizonyos témákban jártas személyektől élőben lehet tanácsokat kérni. Sejthető módon egyelőre csak pár témában és angol nyelven folyhat a társalgás, a hatékony kommunikáció érdekében a segítséget kérőknek is muszáj mikrofonnal és webkamerával rendelkezniük.
A csevegések lehetnek fizetősek és ingyenesek, sejthetően a többség jelenleg az előbbi kategóriába tartozik. A számla kiegyenlítése a Google Wallet segítségével valósulhat meg, a segítők percdíjat és fix összeget is kérhetnek a munkájukért, a bevétel 20 százaléka a keresőcéget illeti. Indokolt esetben a segítséget kérők 72 órán belül visszakaphatják a Helpoutok árát, lévén a társalgásokat rögzíti a Google, így panasz esetén meg tudják ítélni a felháborodás jogosságát.
Idővel bizonyos témákban – például gyógyászatiban nem – elméletileg bárki indíthat majd saját „Helpout-csatornát”, ám a keresőcég egyelőre még erősen szelektálja a segítőket, nyilván el kívánják kerülni a megfelelő képességekkel nem rendelkezők által okozható negatív visszhangot.
(Forrás: Google)