Amerikai testvéroldalunk beszámolója szerint a helyi jogvédők újabb bevethető módszert harcoltak ki maguknak az illegális letöltéseket lehetővé tevő weboldalak elleni hadjáratukhoz, amely keretében a reklámok megjelenésnek letiltásával próbálhatják meg lehetetlenné tenni a portálok üzemeltetését.
Az ötlet egyszerű: amennyiben egy jogtulaj képtelen például DMCA vagy egyéb panaszlevéllel eltávolíttatni a tartalmát egy warez oldalról, akkor felhívhatja a portál hirdetéskiszolgálójának figyelmét az illegális tevékenységre, aki erre válaszul feketelistára teheti a komplett webhelyet. A kezdeményezéshez első körben az AOL, Condé Nast, Google, Microsoft, Yahoo, 24/7 Media, Adtegrity és SpotXchange csatlakoztak.
A jogvédők szempontjából a problémát sejthetően az jelenti, hogy ezen cégeken kívül rengeteg akciórádiuszukon kívül eső hirdetéskiszolgáló akad, akik a nagy mennyiségű látogató miatt szívesen helyeznek el reklámokat a warez oldalakon. Hab a tortán, hogy a fentebb említett vállalatok eddig is kifejezetten kerülték a kalóz weboldalakon való megjelenést, így a mostani paktummal gyakorlatilag semmit sem értek el a jogvédők.