A híreket nemrég a Magyar Bankszövetség egy közleményben kommentálta: "Az elmúlt napokban valószínűsíthetően bankkártyákat érintő adatlopás történt feltételezhetően egy bankokon kívüli elektronikus adatfeldolgozó rendszerben". Ennek következtében óvintézkedésekre volt szükség, de a kereskedelmi bankok már megtették a szükséges biztonsági lépéseket. Ennek ellenére, ha bárki azt észleli, hogy a kártyával valami nincs rendben, adott esetben nem tudja azt használni, akkor azonnal forduljon a kártyát kibocsátó pénzintézethez.
Horváth Balázs, a PC World főszerkesztője sajnos személyesen is találkozott a problémával: „Múlt héten csütörtökön több online felületen szerettem volna a bankkártyámmal fizetni, de visszautasították, mondván, hogy frissítsem a kártya adatait. Ezután megpróbáltam automatából kp-t felvenni, de az ATM azonnal bent tartotta a kártyát azzal, hogy a bank kérésére történik mindez. A banktól jött ekkor SMS, amiben az állt, hogy elnézést kérnek, és hamarosan kapok új kártyát, természetesen a bank állja a költségeket, és elnézést kértek. Hétfőn felhívtam őket, de semmit nem tudtam kihúzni belőlük. Annyi derült ki mindössze, hogy több kártya is érintett, és biztonsági okokból történt meg a bevonásuk. Azt állították, hogy gőzerővel folyik az új kártyák gyártása, amit napokon belül postáznak, de tegnap estig még nem kaptam meg".
Az ügy további részletei a Computerworld cikkében olvashatóak, ha pedig téged is érint a kínos ügy, kérjük a hozzászólások között meséld el nekünk.