A DSL technológiát érintő bővítésnek köszönhetően a Magyar Telekom szolgálaltatási területén lévő internetelőfizetők letöltési sebessége jelentősen felgyorsul. A sávszélesség-növelés díjmentes, és a technikai adottságoktól függően szinte a teljes előfizetői tábort érinti. A sávszélesség emelése minden előfizetőnél automatikusan megtörténik, külön igénybejelentésre nincsen szükség. A felhasználói hozzáféréseken elérhető aktuális sebességértékeket az adott vonal műszaki paraméterei és az adathálózat pillanatnyi forgalmi viszonyai határozzák meg.
Az átalakítási folyamat eredményeképpen így a jelenleg 512 kbps sávszélességű szolgáltatás maximális letöltési sebessége akár az 1 Mbps-ot is elérheti. A mostani 1 Mbps letöltési sávszélességű csomaggal akár 4 Mbps sebességgel, a jelenlegi 2 Mbps és 3 Mbps sávszelességű csomagokkal pedig maximálisan 8 Mbps sebességgel lehet internetezni. Ehhez hasonlóan a nagyobb, korábban 6 Mbps, 12 Mbps és 18 Mbps sávszélességű csomagok előfizetői maximálisan 18 Mbps sebességű letöltést vehetnek igénybe, függően a műszaki adottságoktól.
A sávszélesség-növelés mellett jelentősen leegyszerűsödik az internetszolgáltató portfoliója is, ezzel megkönnyítve a felhasználók számára a választási lehetőséget. A sávszélesség emelést követően a meglévő előfizetőinek havidíjai változatlanok maradnak.
Különvélemény és kritika:
"A szerző is 2 megabites ADSL hozzáféréssel rendelkezik, ráadásul már legalább négy éve fizeti percre pontosan a havonta érkező majd' 13 ezer forintos számlát. Ez egyrészt már önmagában is igazságtalan, hiszen az új belépők ennél jóval kevesebbet fizetnek. A hűség ezek szerint nem számít, csak fizessen az ügyfél. Ha nem, akkor majd jön helyette tíz másik - akik még naívak, és majd ők is rájönnek a rendszer buktatóira. Úgy tűnik, a szolgáltatóknak nem érdekük a régi előfizetők megtartása, hanem az újak toborzása mindennél fontosabb. Érthető is, mert a nagy előfizetői szám jobban mutat a statisztikákban! A tisztességesen évek óta fizető ügyfél pedig még egy "köszönömöt" sem kap hűségéért.
Természetesen van járható út: ismét el kell köteleznünk magunkat egy évre - és akkor kegyesen adnak 1000 forint havidíj kedvezményt - vagy szolgáltatót kell váltani, mely sok nyűggel jár, hála a bürökráciának és a monopol helyzetnek. Az ismételt elkötelezettséggel sem érhetünk egyet, hiszen ha már több évet lehúztunk jó szolgaként - az egyébként jól működő - szolgáltatónál, miért szerződjünk még egy évre? A válasz: üzletpolitika. A szerző fejében már többször megfordult a szolgáltatóváltás, de az internetkapcsolat - mint munkaeszköze - nélkülözhetetlen számára egyetlen napra is.
A valódi probléma a jelenlegi emelés kapcsán, hogy az árak nem változnak. A két- és három megabites kapcsolattal rendelkezők - ideális esetben - ugyanazért a szolgáltatásért (sávszélességért) eltérő díjat fognak fizetni. A kevéssé ideális eset, ha a "két megabites előfizető" eléri a maximális nyolc megabitet, de a "három megabites" ügyfél csak négy megabitet kaphat műszaki okok miatt. Az ár természetesen ekkor sem változik: a három megabitre szerződött ügyfél fog többet fizetni. Hol van itt az igazság? Ki védi meg az ügyfelek jogait?
Ugyanakkor megfordul az ember fejében, hogy miért ez a nagy felháborodás? Annak idején a fél megabitre szerződött ügyfél örüljön, hogy sávszélesség emeléshez jut "igyen". Igenám, de ha a szolgáltató bevállalja az emelést, akkor azt legalább tegye igazságosan. Ismét a hálózat és szerződés csapdájában érezzük megunkat, ahonnan az egyetlen kiút a menekülés."