A Logitech tovább növelte piaci részesedését. 2004 naptári évében ez az arány 38 százalékra növekedett, és az IDC jelentése alapján ennek 42 százaléka csak az Egyesült Államokban elért forgalomból származik.
A webkamerák népszerűsége egyre nő a vásárlók körében, nemcsak az egyre jobb minőségű kameráknak köszönhetően, hanem az egyre több otthonban elérhető szélessávú internet adta videókommunikációs lehetőségek révén is. Az olyan újszerű alkalmazások, mint az azonnali videóüzenet-küldés (instant messaging), sokkal kényelmesebbé és szórakoztatóbbá teszik a kommunikációt az interneten keresztül családtagjainkkal és barátainkkal, legyenek a világon bárhol. A PC-felhasználók egyre fontosabb eszköznek tartják a webkamerát, ahogyan a videókommunikáció is mind természetesebb része lesz digitális életünknek.
Az azonnali videóüzenet-küldés elsősorban az MSN Messenger felhasználói körében nagyon népszerű, mert ők például 2004 decemberében 2,3 milliárd videókapcsolatot létesítettek. Mindeközben a világon a PC-kamerák eladása az 1999. évi 2.9 millió darabról a 2004. évben 18 millióra nőtt. Ez évenkénti átlagos 44 százalékos növekedésnek felel meg - az IDC jelentése szerint.
A Logitech először akkor jutott vezető szerephez az akkoriban még nem túl jelentős webkamera piacon, amikor 1998-ban felvásárolta a Connectix hardverrészlegét és a QuickCam márkanevet. A Logitech gyártott először színes kamerát a számítógéphez. A kamerába épített mikrofon ötletével is megelőzte versenytársait. Az iparág partnercégeivel szoros együttműködésben az azonnali videóüzenet-küldés és a videókonferencia kifejlesztésével 2005-ben a Logitech tovább serkenti az IDC által előjelzett világszerte 1.2 milliárd dolláros webkamera-forgalmat.
Huszonöt millió webkamera a Logitechtől
Hirdetés
Hirdetés