Március elsejétől frissíti adatvédelmi irányelveit a Google, amely teljesen egységessé válik azon 60 szolgáltatása esetén, amelyeknél eddig egymástól eltérő nyilatkozatok voltak. Az előzetes már magyar nyelven is elolvasható a cég oldalán, így látható, hogy egy gyorsan átolvasható és könnyen megérthető szövegről van szó.
Ez kétségtelenül jó és a fogyasztók érdekeit képviseli. Ezzel párhuzamosan azonban a Google a továbbiakban a bejelentkezett felhasználóknál kombinálhatja - a blogjuk feltételes módban fogalmaz - a szolgáltatásoknál begyűjtött adatokat. Vagyis az eddig elszeparált adatbázisok egységessé válhatnak, így a Google többet tudhat rólunk, mint a saját élettársunk, feleségünk (korábbi cikkünk a témáról itt olvasható.
Tudhatja, hogy milyen tartalmakat keresünk a weben, a Youtube-on, hogy milyen oldalak érdekelnek minket, Google+ esetén megtudhatja valós nevünket, kapcsolati hálónkat, világnézetünket, Gmail mellett beleolvashat leveleinkbe, Android használatakor pedig a telefonszámunk és a futtatott alkalmazások mellett azt is tudhatja, hogy mikor merre járunk. Ha hiszünk az összeesküvés elméletekben, akkor ez több mint ijesztő. A kombinált adatok birtokában a Google pontosabb személyiségrajzot tud majd rólunk festeni, mint amelyre egy pszichológus képes lenne. Ha valaki nem hiszi, akkor olvassa el az életbe lépő adatvédelmi irányelvet, hogy pontosan milyen információkat kezelhet rólunk a Google.
A keresőcég - amely egyre inkább nevezhető univerzális szolgáltatónak - lépését a felhasználók jobb kiszolgálásával, és a még jobb termékek fejlesztésével indokolta. A szolgáltatások már előre kitalálhatják gondolatainkat (például ha az IT iránt érdeklődünk, akkor az "Apple" keresésre egy idő után el fognak tűnni az első képtalálatok közül a gyümölcsök), és természetesen mindez együtt jár azzal hogy a reklámok is jobban személyünkre lehetnek szabva. A Google fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy külső félnek semmilyen esetben sem adja ki a rólunk tárolt információkat, ám mivel a cég már egyre több területen jelenik meg, ez részünkről oktalanság is lenne.
Mindezek alapján nem meglepő, hogy a bejelentés hírére a nagyobb nemzetközi médiumok mind feltételesen kezelték a "jó hírt". Az adatok kezelésének központosításával a Gizmodo szerint a Google áthágta azon szabályát, hogy "ne legyen gonosz", míg a ZDnet ijesztőnek és rossznak nevezte a lépést. utóbbi kérdésére egyébként a cég képviselője egyértelművé tette, hogy ezeket az adatokkal már eddig is rendelkeztek. Azok gyűjtésén nem, csak rendszerezésén változtattak. Azaz a Google már eddig is többet tudott rólunk, mint a feleségünk.