Mint arról testvérlapunk is hírt adott, egy ideje a világ legnagyobb internetes piacterén az eladók nem hagyhatnak negatív visszajelzést azokról a vásárlókról, akikkel meggyűlt a bajuk. Mit tesznek ehelyett? Nos, egyesek a bíróságon folytatják. Az angol Joel Jones rágalmazási pert indított bizonyos Chris Read ellen, miután az negatív visszajelzést készített róla az eBayen. Jones azt állítja, hogy Read rontja az üzletét a szerinte indokolatlanul negatív értékeléssel.
A történet pont úgy fest, mint ahogy azt a legtöbb gyakorló eBay-es vásárló előre sejthette: Read megnyerte Jones egyik aukcióját, de amikor megkapta a mobiltelefont, az nem olyan állapotban volt, ahogy ő azt elképzelte. "Úgy szerepelt az eBayen, hogy jó állapotban van, de össze-vissza volt karcolva, egy nagy darab ki volt törve az oldalából, ráadásul másfajta készülék volt, mint ami az aukción szerepelt. Én egy Samsung F700-ért fizettem, és egy Samsung F700V-t kaptam" - nyilatkozta Read. Azonnal visszaküldte a készüléket Jonesnak, és - miután negatív visszajelzést készített a fenti kifogásokat is belefoglalva - visszakérte a pénzét. Eddig teljesen hétköznapi az eset.
Jones visszatérítette Readnek az összeget, de csak azután, hogy kijelentette: a negatív visszajelzés hitelrontó rá és az eBayen elektronikus eszközöket forgalmazó üzletére nézve. Ezután elkezdett jogi lépésekkel fenyegetőzni arra az esetre, ha Read nem törli a negatív véleményt. Read válaszában megdöbbentőnek nevezi az effajta viselkedést, és kijelenti, hogy elmegy a bíróságra is, ha kell.
A fenyegetést tett követte, Read pedig ügyvédi levelet talált a postaládájában, ami arra figyelmezteti, hogy Jones 175 fontra és az ügyvédi díjra pereli őt. Hogy miért? Mert a visszajelzése Jones szerint "igazságtalan" és "ok nélkül való", sőt a visszatérítés miatt pozitív visszajelzést kellett volna kapnia.