Egyre gyorsabb iramban rohanó világunk egyik nagy találmánya a telefonos ügyintézés, amely keretében többé-kevésbé gyorsan és kényelmesen le lehet rendezni a problémákat a szolgáltatókkal, sőt: folyamatosan terjed a szóbeli szerződéskötési lehetőség is, ilyen esetben az aláírást a beszélgetésről készült hangfelvétel helyettesíti.
Sajnos ezzel vissza lehet élni: a PhoneArena beszámolója szerint az Egyesült Államokban csalók az AT&T szolgáltató ügyfélszolgálata nevében telefonálgatnak, kedvezményt ajánlanak a következő havi számlához, a hívott félnek csupán néhány azonosító adatát kell megadnia. Ezek birtokában a csalók felhívják a szolgáltatót, az előfizető nevében új telefont és SIM-et kérnek, amelyekkel drága nemzetközi hívásokat bonyolítanak.
A legtöbb efféle bejövő hívás esetén természetesen nem lehet kideríteni az ügyfélszolgálatos „valódiságát”, így amennyiben valamilyen ügyben azonosítás címszó alatt személyes információkat kérnek, akkor érdemes inkább a hivatalos ügyfélszolgálati számon visszahívni az adott vállalatot.
(A kép forrása: Dave Schappell / Flickr)