Az Oslo-i Opera a biztonságosságra épít, mivel ebben a jellemzőben látja a lehetőséget a Microsoft böngésző-piaci dominanciájának kikezdéséhez. "Úgy véljük, a biztonság a fő oka annak, hogy valaki új böngészőre vált" - mondta az Opera szóvivője, Eskil Sivertsen.
Az asztali böngésző extra információkat közöl a weboldalak identitásával kapcsolatban azáltal, hogy egy információs mezőben 1-3-ig rangsorolja azokat biztonsági szempontból, továbbá a honlap tulajdonosának tanúsítványának megjelenítésével a biztonságosnak megjelölt weboldalak meglátogatásakor. A böngésző emellett a pop-up weboldalak eredetét is képes azonosítani - mondta Sivertsen said.
"A biztonsági mező segítségével az átlagemberek is leellenőrizhetik a weboldalak hitelességét, amennyiben az oldal URL-je nem egyezik a biztonsági tanúsítvanyban szereplő címmel. Mivel a phishing-támadások és a weboldalas csalások megszokottá váltak az interneten, nagy szükségét éreztük ennek a technológiának."
Az Opera böngésző reklámok által szponzorált változata ingyenesen letölthető; míg a reklámoktól mentes verzió 39 dolláros áron vásárolható meg. Sivertsen szerint az Opera korábbi változatait mintegy 10 millióan használják; azonban ezen felhasználóknak csupán a töredéke - mintegy 100 ezren - választotta a fizetős verziót.
Az Opera 8 a még jobban felgyorsított böngészés mellett hangfelismerő- és text-to-speech szoftverfunkciókkal is kibővült: egy számítógép által generált hang igény szerint felolvassa a felhasználó által kijelölt szöveget.