A mobiltelefonos spam elleni rendszabályok szigorúbbak, mint amiket az e-mail spam elleni törvény megfogalmaz. Az USA törvényhozása a tavaly év végén elfogadott CAN-SPAM törvényben az FCC feladatává tette a mobiltelefonos reklámok szabályozását. Míg a számítógépes kéretlen levelek esetében a címzettnek kell leiratkoznia a küldő címlistájáról (opt-out), a szerdán megszavazott mobiltelefonos spam rendelet megköveteli a küldőktől, hogy szerezzék be a címzett előzetes engedélyét, mielőtt reklámüzenetet küldenének neki (opt-in).
A felügyelet hangsúlyozta, hogy a mobiltelefonos spam azért okoz különösen nagy kárt a felhasználónak, mert sok mobilszolgáltató azt az időt is kiszámlázza, amit az üzenet törlése igényel. „Mindannyian láttuk, mint művelt a spam a PC világában”, kommentálta a döntést Jonathan Adelstein, az FCC tagja. „Senki sem akarja, hogy ugyanez történjen a mobiltelefonokkal is”.
Az FCC rendelkezéseit megsértőkre ugyanúgy 6 millió dolláros pénzbüntetés és egy év börtön vár, mint a CAN-SPAM törvény megszegőire.