Hirdetés

Az EU bővítés vonzza az informatikát



|

Hirdetés

A villódzó „HP”, „Oracle”, Yahoo” és „LG” logók az informatikai befektetések új hullámát mutatják - a világcégek ugyanis hasznot szeretnének húzni abból, hogy az ország jövőre az unió tagja lesz.

Magyarország és a kilenc másik közép és kelet-európai ország (Ciprus, Csehország, Észtország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Málta, Szlovákia és Szlovénia) 2004. május 1-i csatlakozása az EU-hoz nagy lehetőséget jelent az informatikai cégeknek, hiszen az országoknak modernizálni kell rendszereiket, ami uniós elvárás, és amit az unió maga is finanszíroz. Jeff Clarke, a HP globális tevékenységét felügyelő alelnöke szerint a cég komoly befektetésekre készül a régióban.

Clarke a múlt héten Budapesten járt a cég EMEA térségi vezetői tanácskozásán. Szerinte az a tény, hogy a HP negyven ország cégvezetőit Budapestre hívta, jelzi a cég elkötelezettségét a régió iránt. A HP nincs egyedül, az Oracle szintén „nagy lehetőségeket lát ezeken a feltörekvő piacokon”, mondja Alfonso Di Ianni, Oracle alelnöke, aki kifejezetten a belépésükre váró országokkal foglalkozik. Ianni szerint az EU várhatóan 40 milliárd dollárt szándékozik befektetni az új tagországokba a következő négy évben, amelyből a becslések szerint 2 milliárdot informatikára fordítanak.

Rudi Richter, a HP EMEA kormányzati értékesítési igazgatója is úgy látja, hogy „ezek az országok többé-kevésbé zöld mezős beruházásokat jelentenek”, ami azért jó, mert „tízszer könnyebb új IT infrastruktúrát kiépíteni, mint egy régit felfrissíteni”. Emiatt ezek az országok meg is előzhetik nyugati szomszédaikat, hiszen ők vadonatúj technológiákat telepítenek. Példa erre Bulgária, amely 1998-ban indította el elektronikus okmány programját, amelybe a HP is 40 millió dollárt invesztált, így a bulgárok ma már útlevél nélkül, hi-tech személyi igazolványukkal utazhatnak, elsőként a kelet-közép-európai országok közül. Az sem mellékes, hogy az Oracle 13 éve van jelen ezeken a piacokon, a HP pedig 30 éve, így összekötőként is működnek más nyugati cégek és a régió között - az Oracle segíti pl. a Tesco áruházlánc terjeszkedését.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.