A Pew Internet and American Life Project legfrissebb felmérésében 2500 fő vett részt - az elemzők a személyre szabott keresési szolgáltatást kívánták vizsgálni, illetve annak a fogadtatását. A felhasználók kétharmada egyáltalán nem kedveli a szolgáltatást.
A válaszadók 65 százaléka nem szeretne személyre szabott keresőt. A Google közel 60 szempont alapján állítja össze a találatokat a felhasználók számára, többek között a keresési előzmények, tartózkodási hely és a böngésző típusa alapján.
Kristen Purcell, a Pew kutatásokért felelős igazgatója nyilatkozatában kifejtette, hogy bár a keresőmotorok egyre fontosabb szerepet játszanak az emberek életében az információk közti navigálás során; ennek ellenére a felhasználók kifejezetten kényelmetlennek érzik, hogy a böngészési előzményeiket arra használják fel, hogy célzott információt juttassanak el hozzájuk.
Eli Pariser a TED Talks című műsorában korábban azt mondta a témával kapcsolatban, hogy az online kapott információt már ránk szabják, ami biztonságos és megfelel az ízlésünknek, azonban az internet nem egy digitális bólogató kutyaként kellene funkcionáljon, hanem bővítenie kellene a világgal kapcsolatos nézőpontunkat.