Szakértők szerint a Google-nek minden eszköze és lehetősége megvan ahhoz, hogy eldöntse a 2016-os amerikai elnökválasztást.
Két országban folytattak kísérleteket, és arra jutottak, hogy a keresési eredmények találatai legalább 20 százalékban befolyásolják azokat, akik még nem döntöttek a jelöltjükről. Bizonyos demográfiai csoportokban ez az arány 80 százalék volt.
Mindez azt jelenti, hogy ha a Google algoritmusai egy jelöltről kedvezőbb eredményeket és cikkeket jelenítenek meg, akkor a kutatók szerint az emberek jobb képet alkotnak róla, és az illető rengeteg plusz szavazót szerez.
Mivel sokszor vékony a határ a győzelem és a vereség között, ezért a Google keresési találatai a szakértők szerint döntő fontosságúak egy választáskor. Azt mondják, a Google-t semmi nem tartja vissza manipuláló technológiák használatótól.
A Google szerint a hiteles válaszok mindig is a Google keresésének az alapját adták, és aláásná az emberek bizalmát, ha ez megváltozna.