Tavaly már többet költött lobbi tevékenységre a Google, mint az eddigi a rekordot tartó Microsoft. Ráadásul a keresőóriás tempója elég ijesztő, az utóbbi egy évben duplázta ez irányú kiadásait. A CNet adatai szerint a Google 9,68 millió dollárt költött lobbira az elmúlt évben, míg a Microsoft „csak” 7,34 milliót.
A CNet az Egyesült Államok szenátusának nyilvános feljegyzései között kutakodva úg ytalálta, hogy a Google több területen igyekszik kikövezni a további fejlesztések útját. A skálán a SOPA ellen folytatott harctól kezdve a kedvezőbb megújuló energiafajtákkal kapcsolatos szabályozásig sok minden megtalálható. A Google lobbi tevékenység csak 6 és fél éve tart, de ez idő alatt nyilvánvalóan nem tétlenkedtek a munkatársak.
Amerikában a lobbi legális, a társadalom és gazdaság együttműködését segíteni hivatott tevékenység. A Consumer Watchdog nem ítéli meg túl pozitívan ezt az erős lobbizást, John Simpson cikkéből érezni, hogy szinte korrupciónak tartja a lobbi tevékenységet. A cikk szerint a Google is beszállt a korrupt nagyvállalati Washington-játékba, mint sok másik cég is tette ezt, köztük a Microsoft is.