A Google keresőmotorjának frissítése a cég stratégiájának fontos részét képezheti, hogy lépés előnyt tarthasson versenytársaival szemben (Yahoo és Microsoft Bing motorja). Az analitikusok szerint a cég csak a mostanihoz hasonló fejlesztések segítségével maradhat a "keresőbirodalom" élén.
A fejlesztők szerint a felpiszkált keresőmotor naprakészebb találatokat jelenít majd meg a felhasználók számára, mint korábban. A Google előrejelzései alapján a változás az összes keres közel 35 százalékára lenne hatással.
A keresőmotor egy amolyan frissesség figyelő algoritmussal fog bővülni, mely a dátum specifikációja nélkül is a naprakész információkat jelenítene meg. Az esemény nevének szimpla megadásával akkor is a legfrissebb eredményt fogja az első találatok között felhozni, ha nem adjuk meg a pontos időpontot.
Azonban nem minden keresésnél célszerű a legfrissebb eredményt felkutatni. Mást szeretne például látni az, aki a kedvenc koktélja után kutakodik a bárok között, vagy az, aki a közelgő konferenciákról tájékozódna. Minden keresés más és más. Van, aminél érdemes a naprakészséget is számba venni, de léteznek olyanok is ahol egyáltalán nem. Az algoritmus dolga tehát nem csak annyi, hogy frissesség alapján rendezze az eredményeket, de azt is el kell tudnia dönteni, hogy szükséges-e egyáltalán belevonni az idő faktort az eredmények rangsorolásába.
A comScore kimutatása
Az időzítés azonban nem csak az egyes keresési eredmények számára fontos. A frissítés megfelelő időben történő bevezetésével a Google javíthat amerikai piaci részesedésén, mely először esett 65 százalék alá még augusztusban.