Az IDC legutóbbi statisztikái szerint az idei első negyedévben 39,6 millió táblagép talált gazdára - ez soknak hangzik, de az érték tavaly ilyenkor 46,4 millió volt.
A tabletpiac tehát éves szinten majdnem 15 százalékot zsugorodott - azonban a várakozásoknak megfelelően a hibrid táblagépek kategóriája erősödött.
Sajnos továbbra sem teljesen tiszta, hogy ki mit ért hibrid táblagép alatt. Az IDC például ide sorolja az Apple iPad Pro táblagépét, azonban ha valaki nem vásárol hozzá külön billentyűzetet, akkor csak egy normál tablet marad. Igaz, a Microsoft is felárat kér a Surface készülékek billentyűzetéért.
Az elemzők szerint mindenesetre az Apple, a Samsung, az Amazon, a Lenovo és a Huawei voltak a legnagyobb tabletgyártók az első negyedévben. Az eladásokat viszont csak az Amazon és a Huawei tudta növelni.
Az IDC egyetért azzal, hogy a piac felnőtt: egy új iPadet leginkább az vesz meg a jövőben, aki a régit cseréli egy frissebb modellre, és nem olyan, akinek még sosem volt iPadje.