Hirdetés

NVIDIA: titkos paktum, Maxwell-kivételezés és összeesküvés elméletek



|

Az AMD-t sok támadás érte a driverfrissítés és átnevezett kártyák miatt, de most nézzük, az NVIDIA-nak a mosatlanát, merthogy itt is találunk kibeszélnivalót rendesen.

Hirdetés

Az AMD féléve nem adott ki hivatalos, WHQL drivert videokártyáihoz, még az átnevezéshez és a Fury X-hez is csak egy bétás driverpakkra futotta. Ez gondot is okoz több játéknál, ahol az optimalizálás messze nem tökéletes, és ezt ráadásul az NVIDIA fanatikusok meg is lovagolták, hogy még rosszabb színben tüntessék fel a konkurens kártyákat. Pedig ha jobban megnézzük a méréseket, az NVIDIA sem szőke lovag fehér lovon, sőt!

Hirdetés


Maxwell vagy semmi

A gondra nagy nehezen bukkantak rá az online fórumozók, és még így sem teljesen tiszta, hogy mi is folyik a háttérben. Az NVIDIA – az AMD-vel ellentétben – komolyabban átalakította tavaly a GPU architektúrát, amely így sokkal kevesebb fogyasztással is jó 3D teljesítményre képes. Ez nagyon jó hír, ráadásul az NVIDIA a közép- és felsőkategóriában is kiadott Maxwell-alapokra épített kártyákat, melyek igen jól teljesítenek a kasszánál. Igen ám, de a Kepler GPU-kat sem kell leírni: lehet, hogy többet fogyasztanak, pár százalékkal lassabbak és nincsen HDMI 2.0, de azért még mindig nagyon erős kártyák rengeteg GPU-val és elegendő fedélzeti memóriával. Mégis, ahogy az újabb játéktesztek megjelennek, a Maxwell-Kepler olló egyre csak nyílik.


A hosszas tanakodás és tesztek, driverek összevetése után a leghihetőbb forgatókönyv, hogy az NVIDIA egyszerűen magára hagyta a Maxwell előtti GPU-kat. Ez azt jelenti az összeesküvést szimatolók szerint, hogy a pénzt hozó és újabb, Maxwell-alapú kártyákat kell jobb színben feltüntetni. Mivel a játékosok előbb a 3D teljesítményt nézik és csak azután a fogyasztást, nem motiváltak a váltásban, hacsak nem látnak komoly sebességjavulást.


Driver, driver, driver

Ehhez nem kell különösebben nagy trükkhöz folyamodnia az NVIDIA-nak, mindössze annyit, hogy az újabb játékoknál a Maxwell architektúrához optimalizálják a játékmotort és a drivert, a Keplernél mindössze arra figyelnek, hogy hibátlanul fusson a játék. A végeredmény az, hogy hiába erős még mindig a régebbi GeForce, egyszerűen rosszabbul fut rajta az új játék, mint egy frissebb, akár hardveresen gyengébb videokártyán.


Persze mindez összeesküvés-elmélet és nem feltétlenül igaz – egyesek szerint nem az NVIDIA a ludas, hanem éppen a játékfejlesztők, akik a legújabb GeForce-okat használják a fejlesztés során, ezért erre optimalizálják a játékmotort. Akárhogy is, egyre több játék alatt bizonyul az egyébként erős Kepler-alapú GeForce gyengének. Ez pedig nem indokolt: az AMD ritka driverfrissítéseitől több generációra visszamenőleg láthatunk javulást (GCN-en belül), míg a Keplerek nem igazán gyorsulnak az igen hasonló felépítésű Maxwell GPU-kal azonos tempóban.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.