Közismert tény, hogy nyers számítási teljesítmény tekintetében a Sony PlayStation 4 némileg gyorsabb a Microsoft Xbox One-nál. A Microsoft a Kinect opcionálissá degradálásával, a 7. processzormag aktiválásával, továbbá némi túlhajtással némileg növelte a fejlesztők által kiaknázható számítási teljesítményt, azonban ez csak minimális mértékben volt képes csökkenteni a két termék közti különbséget.
A Sony most hasonló lépésre szánta el magát, a legújabb fejlesztői készletben (SDK) ugyanis elérhetővé tette a fejlesztők számára a 7. processzormag használatát. A PlayStation 4 rendszerlapkájában az Xbox One-éhoz hasonlóan összesen nyolc processzormag található, azonban eddig csak hatot használhattak a játékfejlesztők, a maradék kettő exkluzívan az operációs rendszer futtatására volt fenntartva.
Egyelőre nem tudni, hogy ez a gyakorlatban mekkora segítség a játékfejlesztők számára, ég és föld típusú típusú különbséget biztosan nem tesz majd. Ettől függetlenül a nagyobb számítási teljesítmény mindig jól jön, vélhetően senkinek sincs kifogása az újítás ellen.