A Gartner 2013-as évet vizsgáló összesített elemzése szerint az Android és az iOS egyaránt remekeltek 2013-ban, ugyanakkor a robotos platform a maga 127 százalékos keresletnövekedésével jókora fölénybe került az Apple iPadjeivel szemben.
Az androidos táblák eladásai 2013-ban 120,9 milliós darabszámra emelkedtek, ami a piacon 61,9 százalékos részesedésre volt elég - összehasonlításképp ezek a számok egy évvel korábban 53,3 millión és 45,8 százalékon alakultak. Igaz, hogy az Apple is javított, 61,4 millióról 70,4 millióra, de eközben a részesedésük 52,8 százalékról 36 százalékra zsugorodott.
Az Apple-nek persze így sincs oka panaszra, ugyanakkor egyre nagyobb terhet jelent számukra a fokozott kereslet az olcsó, sokszor márka nélküli táblagépekre, amelyek főként a fejlődő régiókban tarolnak. Az ilyen területeken a kereslet 145 százalékkal nőtt, míg a fejlett országokban "csak" 31-gyel.
Az almás cég a változások ellenére még mindig a világ legnagyobb tabletgyártója, a Samsung ugyanis a 37,4 milliós eladásával csak 19,1 százalékkal követi a második helyen (megemlítendő, hogy tavaly még csak 8,5 millióról és 7,4 százalékról beszélhettünk).
A tabletpiac világszinten 68 százalékkal növekedett, 2013-ban 195,4 milliós eladást produkálva.
Fotó: iMore