Az IDC legutóbbi jelentése alapján továbbra is az Apple az úr a táblagépek piacán, még annak ellenére is, hogy a legutóbbi negyedévben csökkentek az eladásai.
Az Apple a harmadik pénzügyi negyedévében kevesebb mint 10 millió iPadet tudott eladni, ami visszaesés (9,2 százalékos) a tavaly ilyenkor elért 11 milliós darabszámhoz mérten. A cég azonban ennek ellenére tudta növelni a piaci részesedését, illetve az átlagos eladási árát is - a Samsung pedig még nagyobb visszaesést (24,5 százalék) könyvelt el.
A tabletpiac éves szinten 12,3 százalékot rontott. Az Android a szektor 65, az iOS a 26 százalékát tette ki.
A piacon a harmadik hely a Lenovoé, amely 3,1 százalékot javítva a szektor 6,6 százalékát birtokolja. A Huawei 5,6 százalékot, azonban érdemes megjegyezni, hogy 71 százalékkal tudta növelni az eladásait egy év alatt.
Az Apple szerint ugyan csökkentek az iPad-eladások, mégis kiváló negyedév van az almás táblák mögött, hiszen az átlagos vételár 419 dollárra emelkedésével az árbevétel 7 százalékot emelkedett az eszközök után.