Az NVIDIA-nak sürgősen meg kellett találnia a HD4890 ellenfelét, így ismét elővették a GT200b jelű GPU-t és betömték az egyszer már felújított GTX 260, illetve a GTX 285 között tátongó piaci rést. Az így létrejött GTX 275 gyakorlatilag egy hibrid megoldás, hiszen akárcsak a 285 esetében, a magban található összes (240 darab) stream processzor aktív.
Ugyanakkor a memóriavezérlő csak 448 bites és ugyanúgy 896 megabájt memóriával szerelték, mint a GTX 260-ast. Ebből már könnyedén kikövetkeztethető, hogy a raszter egységek száma a 260-as GTX adataival, míg a textúra címző- és szűrő egységek száma a 285-ével egyezik meg. Ezek után talán már nem meglepő, hogy órajeleket is úgy variálták az NVIDIA mérnökei, hogy az említett kártyák paraméterei közé essenek – tehát a gyártó részéről váratlan húzás ezen a téren sem történt.
Mivel a Gainward kártyája teljesen egyedi építésű, a referenciakártya esetén pedig a gyári hűtés eltávolítása számos kockázati tényezővel jár (például a műanyag fülek törését), így nem számolhatunk be olyan részletekbe menően a fizikai újdonságokról. Ami jól látható, hogy a 2 darab 6-tűs jutott a GeForce kártyára is, tehát kevesebbet fogyaszt, mint a GTX285, illetve jó hír ez azok számára, akiknek még nincs 8-tűs csatlakozó a tápegységén.
Tesztkonfiguráció:
- ASUS Rampage II Gene
- Intel Core i7 965 Extreme - 3,2 GHz
- ThermalRight Ultra-120 eXtreme-1366
- 6×1GB TakeMS DDR3 1333 MHz
- 1×80GB Intel SATA SSD, 1×320GB WD SATA HDD
- Tagan 2ForceII 1100W
- BenQ E2200HDA
- Gainward GTX 275
- Gigabyte Radeon HD4890
- ASUS Radeon HD4890
- Gigabyte Radeon HD4870
- ASUS Geforce GTX 285 TOP
- Gainward GTX 260 Golden Sample
- ASUS Radeon HD4870X2
- Windows Vista 64-bit SP1 Integrated
- Catalyst 8.592.1 RC1, ForceWare 182.50 WHQL
Tesztprogramok és beállítások:
- 3DMark Vantage - alapbeállítások
- Call of Juarez - 1920×1080, High Shadows, noAA
- Unreal Tournament 3 - 1920×1080, High, 16×AF
- Devil May Cra 4 - 1920×1080, Super High, 8×AA
- Lost Planet - 1920×1080, Maximum, 4×AA 16×AF
- Crysis Warhead - 1920×1080, Gamer, DX10, noAA
- Far Cry 2 - 1920×1080, Very High, DX10, 4×AA
- World in Conflict - 1920×1080, Very High, 4×AA, 16×AF
- Clear Sky 1920×1080, Full Enhanced dynamic lighting (DX10), High
- Tom Clancy's HAWX - 1920×1080, High detail, Max. SSAO, Radeonoknál DX10.1
Egy-két alkalmazást leszámítva az NVIDIA GTX275 képes az új Radeon kártya fölé kerekedni egy szál magában és SLI-be kötve egyaránt. Nem vitás, az új GeForce erős kártya lett, még akkor is, ha az NVIDIA nem vitte túlzásba a fejlesztést. Bátor tett volt a GTX 275 piacra dobása, hiszen az eredményeket látva az új kártyával olyan konkurenciát csináltak házon belül, ami kvázi megölte a GTX 285-öt – hiszen nincs sok különbség a két kártya teljesítménye között, az árukat kivéve.
Apropó, ár! Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben az árverseny mindent eldönthet. Véleményünk szerint manapság még többen hajlandóak néhány képkockát beáldozni a kedvezőbb vételár fejében. Meg nem erősített pletykák szerint a GTX 275 megjelenésének hírére az AMD rögtön 20 eurót akar engedni a kártyák árából, és biztosak vagyunk benne, hogy ennek a csatának itt még nem lesz vége.
A Gainward grafikus kártyák hazai forgalmazója a Mercury Impex Kft.