Minden két héttel ezelőtt kezdődött, mikor egy seattle-i kávézó, a 5 Point megtiltotta a Google Glass viselését üzletei területén. Ekkor kapott hírt a világ egy, Londonban három fiatal által alapított csoportra, melynek beszédes neve – "Stop The Cyborgs" – magában hordozza célját, a Google Glass és a hozzá hasonló eszközök részleges vagy teljes betiltását.
A csoport fő aggálya a személyiségi jogok megsértése ellen irányul, hiszen az eszközről nem tudható, hogy éppen mit is csinál, így nem kizárt, hogy a minket bámuló ember épp videót vagy fotót készít rólunk, amit később Facebook-on, Google+-on, Twitteren vagy a Glass-tulajdonos személyes blogján kerül majd megosztásra egy "csinos buksza", vagy épp hasonló sértő komment társaságában.
A kezdeményezéshez egyre több vendéglátóhely és más intézmény csatlakozhat a közeljövőben, így a Google új csodakütyüjét kevésbé vonzóvá tehetik. A mindennapjaink gyökeres átformálására törő Glass 1500 dolláros árát (kb. 350e Ft) egyébként egy felmérés szerint a potenciális vásárlóknak igen kis hányada tartja jogosnak: 23 százalék nem költene rá ezer dollárnál (235e Ft) többet, 46 százalék pedig 500 alatt (118e Ft) szeretné megúszni.