A Microsoft teljesen komolyan gondolja a hardverpiaci szereplést, amit jól bizonyít a Surface Pro 4 és a Surface Book is. Az egyre növekvő befektetések és egyre jobb kütyük miatt a Microsoft partnerei már a redmondiaktól rettegnek, attól félve, hogy elveszi a Microsoft a vásárlóikat.
A nagyon jól sikerült eszközöket látva ez a félelem kicsit sem alaptalan, és valós fenyegetést jelenthet a Dell, a HP, a Toshiba vagy éppen a Lenovo számára. A Microsoft dizájnos és erős készülékei igen nagy figyelmet vonzanak.
Jan Dawson, a Jackdaw Research vezető elemzője ugyanakkor azt mondja, a kialakult helyzetért a gyártóknak nem a Microsoftot, hanem magukat kell hibáztatniuk.
A szakértő azt mondja, hogy a gyártóknak már rég hasonlóan prémium gépeket kellett volna bemutatniuk.
Hozzátette, hogy érdekes helyzet, hogy a tapasztalatok nélküli Microsoft sokkal vonzóbb PC-ket tesz le az asztalra, mint az évtizedes tapasztalatokkal rendelkező OEM-ek.
A Microsoft szerint bár a felsőkategóriára fókuszálnak, az OEM-ek bátran lefedhetik széles körben a piacot. Azok mégis attól tartanak, hogy a teljes PC-s piac felborul a Microsoft miatt.