A WinBeta állítólag hozzájutott a 101data Ecom Insights Panel egyik friss jelentéséhez. Ez arról árulkodik, hogy az amerikai piacon a Microsoft mindenkinél több táblagépet tudott eladni októberben. Még az Apple-nél is.
A redmondiak piaci részesedése a táblagépek online értékesítése kapcsán 45 százalékra emelkedett októberben, miközben az Apple részesedése a felére, 17 százalékra esett egy hónap alatt.
Az Amazon 5-ről 10 százalékra javított szeptemberről októberre.
A statisztikákból az is kiderült, hogy az átlagárakban a Microsoft a legdrágább, 844 dolláros átlagos vételárral. A Surface Pro 4 és a Surface Book nem olcsó gépek, az utóbbi 512 GB-os kiadása például 2600 dollár a Best Buynál. Az iPadek átlagára 392 dollár.
Miközben októberben mindent vitt a Microsoft az amerikai online tabletpiacon, addig éves szinten még mindig az Apple az első, 34 százalékos részesedéssel. A Microsoftnak 17, az Amazonnak 11 százaléka van.
Amennyiben folytatódik a Microsoft lendülete, akkor Amerikában nagy változások lehetnek.