Az IDC legújabb elemzése szerint a táblagépek piaca zsinórban negyedszer ment össze. A legutóbbi negyedévben a gyártók 48,7 millió tabletet tudtak eladni.
Ez éves szinten 12,6 százalékos visszaesést jelent. Az Apple iPadjeiből 19,7 százalékkal fogyott kevesebb. Az almás cég a piac 20,3 százalékát mondhatja a magáénak.
A többi vállalat sem szerepelt sokkal jobban, a Samsung ugyanis 17,1 százalékos visszaesést kellett elkönyveljen a harmadik negyedévben.
Miközben a szektor egészében nem fest fényesen, addig statisztikailag jól szerepelt a Lenovo, ami 9 százalékkal tudta növelni az eladásait. A negyedik ASUS nem volt ilyen szerencsés, ugyanis 43,4 százalékos visszaeséssel zárta az utóbbi három hónapot.
A Huawei sikeresen szerzett magának piacot a gyenge internetlefedettséggel rendelkező régiókban, így pedig 147,9 százalékkal több táblagépet adott el.
Az elemzők szerint a legfőbb probléma az, hogy a táblagépeknél úgy néz ki, nincs két éves csereperiódus. Az átlagos felhasználó a jelek szerint négy évig használ egy táblagépet, vagy még tovább.