A múlt héten sok évnyi fejlesztés után elérhetővé vált az eredetileg Xbox One-exkluzívnak tervezett, majd néhány héttel ezelőtt váratlanul Windows 10-re is bejelentett Quantum Break. A finn Remedy mindig is híres volt a játékainak kiváló számítógépes átiratairól, azonban a legújabb termékének PC-s kiadása enyhén szólva sem sikerült jól.
A Quantum Break egy univerzális Windows-alkalmazás, azonban jelen esetben nem az UWP keretrendszer gyermekbetegségei jelentik a legnagyobb gondot, a játék egyéb okokból még a felső kategóriás gamer számítógépeken is rosszul fut. A képkockasebesség a monitor képfrissítési sebességének ötödére van limitálva, az általános képkockasebesség erősen hullámzó, sejthetően a képkockák egyenetlen időközönként kerülnek renderelésre. A renderelési sebesség mesterségesen 30 FPS-re limitálható, de akkor sem érkeznek egyenletes időközönként a képkockák, így a valósnál alacsonyabbnak érződik az FPS.
Sajnos van tovább is: a képkockákon látható különféle grafikus elemek eltérő felbontásokon vannak renderelve, az új képkockák ráadásul össze vannak mosva az előző kockákkal, mindezeknek köszönhetően pedig szellemképes és mosottas a Quantum Break képe.
A népszerű 1920×1080 pixeles felbontást választva például alapvetően 720p-s képből indul ki a motor, ám a renderelési metódusnak köszönhetően ebből nem szimpla felsálázással lesz 1080p-s. A képalkotási technika az Xbox One esetében elmegy, hiszen a játékosok aránylag távolról nézik a tévét, de a monitort közelről néző PC-sek számára zavaró lehet. A hasonló renderelési technikát használó Rainbow Six: Siege-től eltérően a Quantum Breakben nem lehet kikapcsolni a megoldás használatát.
Végül megemlítendő, hogy a játék alatt jelenleg rendszeresen összeomlik az NVIDIA grafikus meghajtója, merevlemezekről pedig nagyon lassan töltődnek be a textúrák.
A Remedy sajtósa szerint nem érdemes arra számítani, hogy a textúrabetöltéssel és változó felbontásos rendereléssel kapcsolatos problémákat sikerül majd megoldani, ezek a játékmotor alapvető sajátosságai. A vásárlók lényegében csak a képkockasebességet érintő alapvető problémák orvoslására számíthatnak, ám arról már nincs információ, hogy a cég programozói várhatóan mikorra tudják részlegesen megjavítani a Quantum Break számítógépes kiadását.
(Forrás: ExtremeTech, EuroGamer, Twitter)