A Samsung a Koreai Kulturális Központban mutatta be a legújabb, Sándor Szandra, a világszerte egyre ismertebbé és elismertebbé váló hazai divatmárka, a Nanushka alapítója és vezető tervezője által tervezett Samsung Galaxy 4S-hátlapokat. „Elkötelezettek vagyunk a hazai értékek, a tehetség és a prémium minőség iránt, ezért büszkék vagyunk a Nanushka divatmárkával való együttműködésünkre” – hangsúlyozta a keddi bemutatón Faragó Roland, a Samsung mobil üzletágának vezetője.
Szandrát a Nanushka idén nyári kollekciójának megalkotásakor a Világszép nádszál kisasszony című népmese inspirálta; a mese hangulata a „Nanushka for Samsung” hátlapokon is visszaköszön. Az exkuzív kiegészítőket elsőként Görbitz Anita és Lakatos Márk pattinthatta fel a telefonjára.
A divat mondja meg
Ahogy azt Vígh Attila, a Samsung Electronics telekommunikációs divíziójának marketingmenedzsere is hangsúlyozta: a mobilok ma már nem csupán kommunikációs eszközök: divatkiegészítőkké váltak, amelyek ruházatunkhoz vagy éppen az autónkhoz hasonlóan hozzájárulhatnak egyéniségünk és stílusunk kibontakoztatásához. „A Samsung ezt a tendenciát ismerte fel, amikor felkérte a hazai kortárs divattervezés egyik kiemelkedő képviselőjének számító Sándor Szandrát, hogy tervezzen egyedi kiegészítőket a Galaxy S4-hez” – hangsúlyozta Vígh.
A Nanushka vezető tervezője szerint a mobil eszközök – különösen a modern okostelefonok, táblagépek – elterjedése a divat fejlődésére is hatással van. Ez persze fordítva is igaz: a fogyasztói IT-eszközök formatervezőinek is szem előtt kell tartaniuk az aktuális trendeket. „Egyre fontosabb szempont az is, hogy milyen esztétikai élményt nyújt egy ilyen eszköz” – fejtegette Szandra.
Magyar műhelyből nemzetközi világmárka
A Nanushka-ruhák Magyarország mellett több külföldi nagyvárosban – köztük a Benelux-államokban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Skandináviában, Amerikában, Japánban, Hongkongban és Koreában is – kaphatók. „Nagyon érdekel a délkelet-ázsiai régió, inspirálónak tartom ennek a térségnek a hangulatát és művészetét. Márciusban fogok Szöulba utazni, hogy egy több országot is érintő promóciós körút során népszerűsítsem a ruháimat” – mondta Sándor Szandra.
A tervező szerint a Samsunggal kötött együttműködés tovább növelheti a Nanushka népszerűségét Magyarországon. „Nagyon rugalmasak voltak, abszolút szabad kezet kaptam – hangsúlyozta. – Az is nagyon tetszett, hogy az S4-es telefon hátlapját kellett megterveznem.” Mint mondta, hosszabb távú együttműködést kötöttek a dél-koreai gyártóval: a 2013-as tavaszi-nyári kollekció printjei mellett az őszi-téli kollekció jellemző motívumai is megjelennek majd a kiegészítőkön.
A felhasználók is kiélhetik a kreativitásukat
A Samsung a keddi sajtóeseményen jelentette be azt is, hogy szeptembertől a felhasználók számára is lehetővé teszik, hogy egyedi hátlapot tervezzenek Galaxy SII, Galaxy SIII, Galaxy S4, Galaxy SIII mini, Galaxy Note vagy Galaxy Note okostelefonukhoz. „A Design Studio Facebook-alkalmazás segítségével akár a kedvenc képemet, a kedvenc videojátékom háttérképét, a kedvenc focistám portréját vagy a kedvenc klubom logóját is felrakhatom a telefonom hátlapjára – mondta az appról Vígh Attila. – Bármit, amit a magaménak érzek – és ezáltal egy olyan hátlapom lesz, ami tényleg teljesen egyedi és teljesen az enyém. Éppen ezért nagyon reméljük, hogy sokan szeretni fogják ezt az alkalmazást.”
A limitált példányszámban készült Nanushka-tokokataz Allee üzletközpontban található Samsung Experience Store márkaboltban, a T-Mobile üzleteiben és a Fashion Streeten, a Nanushka flagship store-ban vásárolhatják meg a rajongók. A Samsung vállalta, hogy a felhasználók által tervezett hátlapokat egy héten belül házhoz szállítják.