A multimédia kreatív világa folyamatos változáson esik át, évről-évre olyan új projektek jelennek meg, amelyek tartalmaznak valamilyen jövőbemutató megoldást. A közösségi média erősödése új kihívások elé állítja a fejlesztőket, többek között ezen kihívások megvalósításának mikéntjére keres választ az Europrix Multimedia Awards. Az évente megrendezett díjátadó eseményre már megindult a jelentkezés, így aki érez magában elég elhivatottságot, és egyedülálló ötletét feltétlenül versenyre bocsátaná, a www.europrix.org weboldalon olvashat bővebb információkat a nevezésről.
A nevezési kategóriák a következők:
- Online, webes projektek
- Offline projektek, interaktív DVD
- Mobil alkalmazások
- Játékok
- Interaktív számítógépes grafika
- Interakítv installációk
- Interaktív TV
- Tartalomfejlesztő eszközök, kezelőfelületi dizájn
- Videó és animáció
Europrix különdíjak:
- Innovatív multimédia koncepció
- GRAZ különdíj az üzletileg legjobb lehetőséget biztosító projektnek
- STYRIA különdíj a legkreatívabb dizájnnak
A versenyre történő regisztráció már elkezdődött, a nevezéseket az esemény weboldalán lehet leadni. A nevezési határidő 2010. július 1.
Ezzel egyidőben a Cannes-i MIP TV konferencián bemutatták az Europrix TV néven futó internetes televíziós szolgáltatást, amely a Chew TV Network részeként kínál megjelenési felületet azon fiatal fejlesztők számára, akik új utakon próbálnak egyedülálló multimédiás tartalmat biztosítani a jövő generációi számára. Ilyen tartalomként debütált nemrég a "Sufferrosa" című alkotás is, amely tulajdonképpen egy interaktív webes bűnügyi film. A korábbi Europrix-győztes, Dawid Marcinkowski által készített mű 110 darab interaktív jelenetből áll, a történet során 25 szereplőt és 20 helyszínt ismerhetünk meg, maga a sztori pedig háromféleképpen végződhet. A neves művészek segítségével készített projektet a www.sufferrosa.com weboldalon tekinthetik meg az érdeklődők, továbbá a film zenei anyagának letöltésére is lehetőség van.