A jelek szerint a SoftBank komolyan gondolta, hogy az ügyfélszolgálatosokat humanoid robotokra cseréli a világon, illetve, hogy ezek alkalmasak lesznek otthoni segítőnek vagy éppen marketinges segéderőnek is. Pepper Japánon kívül is hódíthat.
A Pepper nevű humanoid robot most először jut el Japánon kívülre, miután a franciaországi Carrefour hipermarketekben debütál. A vásárlókat igyekeznek majd segíteni, például receptötletekkel és borajánlatokkal.
A robotok azt is mérik majd, hogy mennyire elégedettek a vásárlók. Pepper gyártója elsősorban szórakoztatni akarja az embereket, és kíváncsi rá, hogyan reagálnak arra, ha egy robot mászkál fel-le egy boltban.
Pepper eredetileg tavaly júniusban mutatkozott be, egy év alatt pedig a piacra is került. Az első 1000 egy perc alatt elfogyott az 1650 dolláros ár ellenére. Az elmúlt három hónapban mindig újabb 1000-et dobtak piacra, de a készlet egy percig sem tartott ki soha.
Pepper nem szolgalelkű, inkább a társa lesz az őt körülvevő embereknek. Kommunikációra programozták, a hangutasítások követésére és az emberi érzelmek olvasására, elemzésére. Ezek szerint reagál mindenkire.