Annak ellenére, hogy világszerte egyre több internetképes eszközt – okostelefont, tabletet, PC-t, okostévét, set-top boxot stb. – adnak el, a népesség túlnyomó többsége még mindig a „hagyományos televíziózást”, vagyis a földi sugárzású és kábelszolcsatornák műsorát preferálja az online szolgáltatókéi helyett – állapította meg múlt héten kiadott tanulmányában a TNS. A tanácsadócég 50 ország több mint 55 ezer tévénézőjének bevonásával készítette el az elemzés alapjául szolgáló internetes felmérést.
Adataik szerint a legtöbb online videó-fogyasztó (a lakosság mintegy 44 százaléka) az oroszok közül kerül ki. Nem csoda, hiszen az országban 66 millió internetfelhasználó van, az on-demand tartalmak piaca pedig több mint 50 millió dolláros bevételt termel.
A lista utolsó helyén álló Indonéziában már más a helyzet. A felmérés szerint a délkelet-ázsiai ország lakosai görcsösen ragaszkodnak a megszokott csatornáikhoz, 10-ből 9-en továbbra is ezeket nézik.
Magyarországon a lakosság 90 százaléka tévézik, de csak 11 százaléka fogyaszt internetes videótartalmakat. Ezzel a a sereghajtók közé tartozunk, szomszédaink közül például Csehországban és Szlovákiában (18-18 százalék) is többen nézik az online csatornákat.