Mivel abban az időben Magyarország még nem csatlakozhatott a GPS műholdas navigációs rendszerhez, ezért egy olasz cég a járatok útvonalán több helyre telepített napelemes rádiós jeladót és a buszokba szerelt intelligens rádió berendezések segítségével oldotta meg a járművek folyamatos követését. A forgalomirányításról jelenleg műszakonként nyolc diszpécser gondoskodik, s a BKV napi kiadott 1800 járműegységéből 618 buszon (összesen 1175 autóbusz megy forgalomba) működik ez a berendezés, amely egyébként a vezető számára is folyamatosan jelzi, hogy éppen siet vagy késik-e a menetrendhez képest.
A rádiós vezérlő egység változatlan további üzemeltetése mellett a mai ember számára már teljesen ismeretlen, őskövületnek számító VAX-gépek, és a szoftverek cseréje ezek közül a legfontosabb. Nehezíti a helyzetet, hogy a fejlesztéseket a régi eszközök zavartalan működésének biztosítása mellett kell lebonyolítani, továbbá a nyári időszakban plusz száz autóbuszt is ennek a rendszernek kell irányítania a HÉV- és metrópótlások miatt. A közbeszerzési tenderkiírásban azt is figyelembe vették, hogy az új központot később tovább lehessen bővíteni, integrálni lehessen GPS, vagy GPRS technológiákkal működő rendszerekhez. Ez nem biztos, hogy nagyon távoli jövő. Egyre nagyobb a törekvés a Budapesti Közlekedési Szövetség, valamint az egységes chipkártyás tarifarendszer bevezetésére, amelyek miatt már akár a jövő évben szükség lehet a járművek GPS-es helyzetjelző eszközökkel történő ellátására, s amelyek jelét felhasználva a KFKI Csoport által átalakított forgalomirányító központot egy új integrált forgalomirányító és dinamikus utastájékoztató rendszerhez kell majd csatlakoztatni.
A közbeszerzési pályázat iránt több jelentős nagyságú informatikai cég érdeklődött (az olasz cég jogutódja már nem is ilyen jellegű), amelyből végül kettő, a HP és a KFKI Csoport között, az utóbbi javára dőlt el a verseny. A tenderen természetesen mindenekelőtt az ár és annak tartalma, de a jótállási idő és a karbantartási, alkatrészellátási szolgáltatások színvonala is számított. A közbeszerzési eljárás nyertese a KFKI Csoport, amelynek a beruházással december 12-re kell elkészülnie.