A Google a hatalmas adatközpontjait többek között arra is használja, hogy a robotautóinak a közlekedését szimulálja. Virtuálisan pedig még többet közlekednek a sofőr nélküli járművek, naponta több mint 4,8 millió kilométert.
Az amerikaiak 2000-ben 4,3 billió kilométert vezettek, így a Google-nek is mindent meg kell tennie, hogy a lehető legbiztonságosabban működjenek az autói.
A szimulációk azért is hasznosak, mert a mérnököknek lehetőségük van tesztelni a módosított algoritmusokat. Mielőtt a 22 Lexus és a 33 robotautó megkapná a frissítéseket, az összes régebben megtett kilométert újra levezeti a rendszer.
Ha minden terv szerint működik, utána folytatják az éles teszteket. Mindez biztonságilag is nagyon fontos, hiszen így megbizonyosodhatnak róla, hogy csak akkor jut ki valami a szimulált környezetből, ha az a valós utakon is biztonságos lenne.