Hirdetés

Így ünnepel születésnapot a Volkswagen



|

A Volkswagen GTE Sport összesítésben közel 400 lóerős.

Hirdetés

A Volkswagen GTI 40. évfordulójára két nagy meglepetést is mutatott a német autógyártó. Az egyik az új GTI Clubsport volt, a másik pedig a meglehetősen vad GTE Sport, ami egy tölthető hibrid koncepció. 

Hirdetés

 

GTI Clubsport

A GTI Clubsport ugyan a GTE Sporthoz képest egy meglehetősen visszafogott autó, azonban ha önmagában nézzük, igen figyelemreméltó. A gyakorlatban a sima GTI 2 literes TSI motorjára építettek, azonban egy plusz turbó funkcióval átmenetileg nagyobb sebességnövekedést is el lehet érni. 

A motor 261 lóerős, azonban az imént említett turbó funkcióval már 287 lóerős lesz, átmenetileg. Ezzel a GTI Clubsport a legerősebb GTI lesz, ami valaha sorozatgyártásba került. Ez pedig remek hír, hiszen ez a különleges kiadás tényleg eljut majd a piacra, valamikor 2016 elején. 

 

2016 elején jön

 

Az erősebb motor mellé persze más, például aerodinamikai átalakítások is járnak. Ilyen az új lökhárító vagy a tetőspoiler, hátsó diffúzor. Ezek együttműködve próbálják meg az autót a lehető legjobban az aszfaltra szorítani. 

 

GTE Sport

A GTE Sport koncepciója messze túlszárnyalja mindazt, amit eddig láttunk, és kétüléses versenyautót jelent. Az ajtó függőlegesen nyílik fel, és mutatja a meglehetősen futurisztikus belső teret. A szénszálas kaszninak hála az autó nagyon könnyű, ehhez pedig sokat ad hozzá a hibrid hajtáslánc közel 400 lóereje. 

A hajtáslánc alapját egy 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses, négyhengeres benzinmotor adja, turbófeltöltővel. Arról a motorról van szó, ami a Polo R WRC raliautóban is van: önmagában 295 lóerős, 400 Nm-es nyomatékkal. 

 

Hibrid hajtás

 

A benzinmotort két 85 kilowattos elektromotor egészíti ki. Az első a motor és a hatsebességes, duplakuplungos automataváltó között kapott helyet, míg a második hátul, négykerékhajtást eredményezve. Az elektromos motorokat li-ion akku látja el energiával. 

50 kilométer per órás sebességig a GTE Sport tisztán elektromos módban is használható. Hibrid módban a benzinmotor tölti az akkucsomagot, és hajtja a kerekeket. A GTE-Mode ezzel szemben mindhárom motort csatasorba állítja, és 394 lóerős teljesítményt eredményez, 670 Nm-es nyomatékkal. Ilyenkor 4,3 másodperc alatt lehet elérni a 100 kilométer per órás sebességet, és egészen 280-ig lehet hasítani. 

 

Ti melyiket vinnétek el egy körre?

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.