Még idén februárban történt, hogy egy víznyelő Amerikában, a Nemzeti Corvette Múzeumban igen komoly károkat okozott Amerika sportautóinak történelmi fontosságú darabjaiban. Akkor elsőre úgy tűnt, hogy a kár a lehető legnagyobb - a nyolc autóból mind meg is sérült, bár eltérő mértékben. Miközben a víznyelőből nemzeti látványosság lett, addig a Chevrolet megpróbálta megragadni a figyelmet, és felajánlotta a restaurációs segítséget a sérült autókkal kapcsolatban.
Az első szerencsés
Az első autó, amit helyrepofoztak, a 2009-es Corvette ZR1 Blue Devil lett - ez a sportautó már a gyártó restaurációja után pompázhat közel tökéletes állapotban. Érdekesség, hogy a Blue Devil egyébként pont a Chevroletnak hála volt kölcsönben, mint kiállított darab, amikor a víznyelő elnyelte. Furcsa módon épp ez a ZR1 volt a sérült autók közül a legszerencsésebb, ugyanis meglepő módon a törmelékből való kiemelés után be tudták indítani, és még vezetni is lehetett.
Akkor ennek örültek, de természetesen a Blue Devil komolyan megsérült. A szénszálas váz mellett az ajtók is károsodtak, az olajcsövekkel, a jobb első sárvédővel és a hátsó felfüggesztéssel együtt. Mindezek ellenére a General Motors Heritage Center munkásai hat hét alatt rendbe tudták hozni az autót, amit azóta már ki is állítottak.
A General Motors Heritage Center következő projektje az egymilliomodik Corvette lesz 1992-ből, illetve tervbe van véve az 1962-es Corvette kipofozása is. A maradék öt autó abban az állapotban marad, ahogyan ki tudták emelni a víznyelőből - ezeket a történelmi jelentőségük miatt abban a formában őrzik meg, ahogyan sikerült megmenteni őket.
A Nemzeti Corvette Múzeumból mindegyik autót elszállították javításra, azonban később még mind visszatérnek. A múzeum tervei szerint a szárnyban egy nagy újramegnyitót tartanak majd jövő júliusban, amikor ezek az autók is visszakerülnek a helyükre.
Az alábbi videóban megtekinthető a helyrepofozott Corvette ZR1 Blue Devil bemutatója, a restauráció után.
Nektek melyik a kedvenc amerikai sportautótok?