A virtuális valóság csatamezőjén nem csak a konkrét eszközök mérik össze erejüket, hanem a világok megalkotásához használt 3D-s motorok is. A jelenleg elérhető demók nagy része Unity környezetben készül, azonban az Epic Games egy nagy dobással igyekszik az Unreal Editorhoz csalogatni a fejlesztőket.
Az editor hamarosan egy olyan verziót kaphat, amiben a programot a VR környezetben járva szerkeszthetjük. A mozgásérzékelést is támogató eszközöket (HTC Vive, Oculus Touch) használva a fejlesztő bármikor végigsétálhat az általa létrehozott világban, kezeit egyfajta pointerként használva áthelyezhet, lerakhat vagy átméretezhet objektumokat. Gesztusvezérléssel madártávlatból is megszemlélheti művét, ráadásul egyes szöveges menüket is elérhet a sisak levétele nélkül.
Ha minden igaz, márciusban a Game Developers Conference alatt az Epic már bemutatja az első publikus demót. A cég szerint a legnehezebb feladat egyértelműen a teljes 2D-s kezelőfelület 3D-be költöztetése lesz, a fejlesztőknek, pályatervezőknek azonban hatalmas könnyebbséget jelenthet, hogy nem egy monitoron, hanem gyakorlatilag élőben, valós időben alkothatják meg és próbálhatják ki a világokat.