Shuhei Yoshida, a Sony Worldwide Studios elnöke a Game Developers konferencián mutatta be a cég saját virtuális valóság (VR) sisakjának prototípusát. „Semmi sem biztosít olyan elmélyülést, mint a VR – jelentette ki Josida. – Erről álmodtak a játékosok a komputer feltalálása óta. Mi, magunk, a PlayStationnél is arról álmodoztunk, hogy a VR egyszer valósággá válik, és arról, hogy mit jelent majd ez a gamer-közösség számára:”
A Sony VR-rendszerét, a „Project Morpheust” a PlayStation 4 konzolhoz tervezték. Joshida szerint a most bemutatott prototípus „betetőzése az elmúlt három évben végzett munkánknak, amelynek célja az volt, hogy megvalósítsuk a VR-játékokkal kapcsolatos víziónkat, és kitoljuk a játék határait”.
A Sony headsetjébe 1080p felbontású, 90 fokos látószöget szavatoló LCD-kijelzőket építettek, a mozgás nyomon követését PlayStation Camera-, az irányítást pedig PlayStation Move-technológiával oldották meg. Az eszközt HDMI- és USB-kapcsolattal is felszerelték; a boltokba kerülő változatot vezeték nélküli kapcsolattal is ellátnák.
A Project Morpheusról részletesebben a Gamestar.hu-n olvashattok.